Toimintaa ja tempauksia

• Toivoa naisille -rukouspiiri on Vakka-Suomen alueen yhteinen rukouspiiri, joka kokoontuu kerran kuukaudessa eri puolilla aluetta. Lisää tietoa Toivoa naisille -työstä osoitteesta https://sansa.fi/toimi/toivoanaisille/
  • Lähetyspyhää vietetään eri lähetysjärjestöjen työntekijöiden vieraillessa seurakunnassamme.
  • Kaiken kansan kirkkokahvit lähetyksen hyväksi elokuussa. Päivä alkaa jumalanpalveluksella kirkossa, jonka jälkeen kirkkokahvit joka vuosi eri paikassa. Olemme päässeet kirkkokahvien merkeissä tutustumaan moniin mielenkiintoisiin kohteisiin Vehmaalla.
  • Rovastikunnan lähetystorilla Uudessakaupungissa ollaan mukana syyskuun ensimmäisenä lauantaina.
  • Lähetyslounas perinteisesti Isänpäivänä Vinkkilän srk-talossa klo 11-14.
  • Lähetys- ja diakoniamyyjäiset 1. adventin aikoihin Vinkkilän seurakuntatalolla.
  • Kauneimmat joululaulut -tilaisuuden tuotto menee Suomen Lähetysseuralle.

LÄHETYSTYÖ

Minä ilmoitan teille ilosanoman. Suuren ilon koko kansalle.

Kirkolle keskeistä on sanoma kaikki rajat ylittävästä Jumalan armosta ja rakkaudesta. Siksi se kutsuu ihmisiä Jumalan yhteyteen sekä rohkaisee välittämään lähimmäisistä ja luomakunnasta. Seurakunta on tässä keskeinen toimija omalla alueellaan. Kirkon järjestöjen avulla seurakunnat pyrkivät tekemään tästä totta kaikilla mantereilla - lähellä ja kaukana.

Miten minä voin olla mukana?

• Rukouksin. Rukous on pohja, jonka varassa lähetystyötä voidaan tehdä. Rukous antaa läheteille voimaa, rohkeutta ja oikeat sanat kuhunkin tilanteeseen. Rukouksen kautta sinä voit olla läsnä kaukaisen lähetin arjessa ja auttaa häntä jaksamaan ja uskaltamaan.
  • Toimimalla. Tule mukaan talkoisiin, tempauksiin, lähetystapahtumiin, tekemään myyjäisiä ja kirkkokahvituksia. Jos lähetyksen parissa tehtävä vapaaehtoistyö kiinnostaa, ota yhteys Arjaan. Me olemme Jeesuksen kädet! Tule rohkeasti mukaan toimimaan!
  • Tukemalla taloudellisesti. Osallistumalla kolehteihin, keräyksiin, myyjäisiin, sytyttämällä lähetyskynttelikköön kynttilän, laulamalla kauneimpia joululauluja, lahjoituksin, tukemalla seurakuntamme nimikkokohteita. Taloudellista tukea tarvitaan, jotta auttaminen olisi mahdollista.
  • Käytetyt postimerkit  ja postikortit ovat myös yksi mahdollisuus tukea lähetystyötä. Leikkaa merkit niin, että jätät sentin verran tyhjää tilaa (= korttia/kuorta) joka puolelle. Älä yritä itse irrottaa merkkiä taustasta. Merkit ja kortit voi tuoda seurakuntatalolle, ja ne toimitetaan Suomen Lähetysseuralle. Siellä järjestetään useita kertoja vuodessa huutokauppoja keräilijöille.
  • Vantus, lähetyksen ja diakonian yhteinen käsityöpiiri, kokoontuu Vinkkilän srk-talossa parillisilla viikoilla tiistai-iltapäivisin klo 13.

Seurakunta apuna ja tukena

Seurakunnan työntekijät tarjoavat keskusteluapua kaikissa elämänvaiheissa. Voit varata ajan toimistolle, ja tarvittaessa teemme myös kotikäyntejä. Ota rohkeasti yhteyttä, kun kaipaat keskustelua tai kuuntelijaa!

Diakoniatyöntekijä on tavattavissa Vinkkilän seurakuntatalolla, Jampintie 10,
tiistaisin klo 9 - 10 ja sopimuksen mukaan.
Diakoniatyöntekijän loma-aikoina diakonia-asioissa voit olla yhteydessä kirkkoherranvirastoon (avoinna tiistaisin klo 9-13, p. 02 433 1011).

Voit ottaa yhteyttä diakoniatyöntekijään, kun

• haluat puhua asioista jonkun kanssa luottamuksellisesti
  • tarvitset tukea vaikeuksissasi
  • haluat osallistua vapaaehtoistoimintaan

Diakoniatyö palvelee kaiken ikäisiä ihmisiä. Voit ottaa yhteyttä, kun tunnet itsesi yksinäiseksi, pohdit hengellisiä kysymyksiä, olet menettänyt läheisesi, haluat jutella ihmissuhteistasi, terveydellisistä tai taloudellisista ongelmistasi.

Keskusteluapu on maksutonta, ja meillä on vaitiolovelvollisuus.