Kirkkokuoro

Syyskausi alkaa tiistaina 5.9..
Tervetuloa mukaan laulamaan moniääniseen, iloiseen joukkoomme!

Vehmaan seurakunnan kirkkokuoro harjoittelee KIRKOSSA tiistaisin klo 18.30-20.00.

Kirkkokuoron ohjelmisto koostuu monentyylisestä, pääasiassa kolme- tai neliäänisestä hengellisestä laulumusiikista. Uudet laulajat ovat tervetulleita! Pääset nopeasti kärryille kokeneiden kuorolaisten peesissä. Hanna Pishron ohjauksessa kuoro on kehittynyt osaavaksi laulajistoksi. Tule siis kuoroon oppimaan tervettä äänenkäyttöä ja nauttimaan yhdessä laulamisesta. Saat pätevän ohjauksen ja nuotit aivan ilmaiseksi.

Syksyllä 2023 kirkkokuoroa johtaa Vehmaan seurakunnan vs kanttori, MuM Sirkku-Liisa Niemi.

Kuoro osallistuu säännöllisesti jumalanpalveluksiin sekä muihin seurakunnan tilaisuuksiin.  Kirkkokuoro tekee myös yhteistyötä hiippakunnan muiden seurakuntien kuorojen kanssa ja tekee retkiä.

7.10.2023 on mahdollisuus osallistua Pyhän Birgitan laulujen kurssille Naantalin kirkossa.

Kirkkokuoron syksy 2023

Kuoro  on syksyllä 2023 mm. seuraavissa jumalanpalveluksissa ja tapahtumissa:

• Su 27.8. klo 10 Kansanlaulukirkko Myllylammen lavalla
  • Su 15.10. klo 10 Sadonkorjuun kiitosmessu
  • La 4.11. klo 18 Pyhäinpäivän kynttiläkirkko
  • Ti 6.12. klo 10 Itsenäisyyspäivän jumalanpalvelus ja seppelten lasku sankarihaudoilla
  • Su 17.12. klo 16 Kauneimmat joululaulut
  • La 24.12. klo 15 Aattohartaus
  • Su 25.12. klo 8 Jouluaamun jumalanpalvelus

Menneitä tapahtumia

Gregoriaanisen laulun kurssi Naantalissa

Vehmaan kirkkokuorolaisia osallistui Varsinais-Suomen kirkkomusiikkipiiri ry:n järjestämään gregoriaanisen laulun koulutuspäivään Naantalissa 9.10.2021. Kurssin päätteeksi kuorolaiset osallistuivat ekumeeniseen messuun, joka toteutettiin yhdessä Turun katolisen seurakunnan ja Naantalin seurakunnan kanssa.

Adventtivideo 2020

Kirkkokuoro esiintyi laulaen Hoosianna-hymnin Vehmaan seurakunnan adventtihartausvideolla.

Hiljaisuuden messut

Kirkkokuoron laulajat olivat mukana toteuttamassa Hiljaisuuden messuja Vehmaan kirkossa syksyllä 2019 ja keväällä 2020.

Suvivirsikirkko Tuomiokirkkotorilla

Kirkkokuorolaiset osallistuivat Varsinais-Suomen kirkkomusiikkipiirin suurkuoroon Turun tuomiokirkon edustalla helatorstain suvivirsikirkossa 30.5.2019. Suurkuoroa johti Vehmaan seurakunnan kanttori Hanna Pishro.

Vierailut Marttilaan ja Martin kirkkoon

Keväällä 2018 Turun Martinkirkon kuoro vieraili johtajansa kanttori Atte Tenkasen kanssa Vehmaalla esiintyen messussa Vehmaan kirkkokuoron kanssa. Vastavierailulla vehmaalaiset kävivät Martin kirkossa tammikuussa 2019.

Kevättalvella 2019 Vehmaan seurakunta vieraili myös Marttilan kirkossa esiintyen viikkomessussa yhdessä Martinkosken kirkkokuoron kanssa. Kuoroja johtivat yhteistyössä Hanna Pishro sekä entinen Vehmaan, nykyinen Martinkosken kanttori Aija Haapalainen.

Kirkkokuoro Iniössä

Sunnuntaina 4.3.2018 Vehmaan kirkkokuoro oli mukana toteuttamassa Iniön kirkon jumalanpalvelusta yhdessä Kustavin kirkkokuoron kanssa. Musiikin suunnittelusta ja johtamisesta vastasivat yhteistyössä Vehmaan kanttori Hanna Likitalo-Goesch sekä Kustavin kanttori Essi Takkinen. 3. paastonajan sunnuntain messu toteutettiin kaksikielisesti. Yhtenä vierailun teemana oli uuden virsikirjan lisäosan laulujen esittely.

Matka Tukholmaan

Kirkkokuoro teki marraskuussa 2017 retken Tukholmaan, jossa se vieraili Tukholman suomalaisen seurakunnan jumalanpalveluksessa Vanhassa kaupungissa. Matkanjohtajana toimi kanttori Hanna Likitalo-Goesch.

Kuorolaiset seisovat kuoromuodossa Vehmaan kirkon alttarin edessä.
Kirkkokuorolaiset Vehmaan kirkossa syksyllä 2019.