Isostoiminta

Isoskoulutus antaa hyvät eväät ryhmänohjaajana toimimiseen rippikoulun isosena ja esimerkiksi lastenleireillä. Koulutuksessa opitaan niin ilmaisu-, vuorovaikutus- ja ihmissuhdetaitoja kuin iltaohjelmien ja hartauksien pitämistä, kristinuskon perustietoja ja Raamatun käyttöä. Isoskoulutuksessa opit käyttämään omia vahvuuksiasi - jokaisen lahjoja tarvitaan!

Isoskoulutukseen voivat osallistua rippikoulun käyneet nuoret. Koulutus kestää koko lukuvuoden, jonka jälkeen siihen osallistuneet koulutuksesta todistuksen ja voivat toimia isosena seurakunnan rippileireillä sekä lasten leireillä. Leireillä työskentelystä maksetaan pieni palkkio, joka määräytyy leiripäivien mukaan. Isosena toiminen on hyvää työkokemusta moninaisissa työtehtävissä. Useimmat toisen asteen oppilaitokset hyväksyvät isoskoulutuksen myös osaksi opintojaan.

Syksyn 2022 isoskoulutus alkaa syys-lokakuussa ja jatkuu koko vuoden. Isoskoulutuksesta vastaa diakoni Tuija Suominen. Mukana koulutuksen toteuttamisessa ovat myös muut seurakunnan työntekijät.

Isoskoulutuksen kalenteri

diakoni
Jampintie 10
23200 Vinkkilä

Diakonin tehtäviin kuuluvat diakoniatyö, lähetystyö ja nuorisotyö sekä näihin työaloihin liittyvä tiedottaminen ja vapaaehtoistyö.