Seurakunta apuna ja tukena

Seurakunnan työntekijät tarjoavat keskusteluapua kaikissa elämänvaiheissa. Voit varata ajan toimistolle, ja tarvittaessa teemme myös kotikäyntejä. Ota rohkeasti yhteyttä, kun kaipaat keskustelua tai kuuntelijaa!

Diakoniatyöntekijä on tavattavissa Vinkkilän seurakuntatalolla, Jampintie 10,
tiistaisin klo 9 - 10 ja sopimuksen mukaan.
Diakoniatyöntekijän loma-aikoina diakonia-asioissa voit olla yhteydessä kirkkoherranvirastoon (avoinna tiistaisin klo 9-13, p. 02 433 1011).

Voit ottaa yhteyttä diakoniatyöntekijään, kun

• haluat puhua asioista jonkun kanssa luottamuksellisesti
  • tarvitset tukea vaikeuksissasi
  • haluat osallistua vapaaehtoistoimintaan

Diakoniatyö palvelee kaiken ikäisiä ihmisiä. Voit ottaa yhteyttä, kun tunnet itsesi yksinäiseksi, pohdit hengellisiä kysymyksiä, olet menettänyt läheisesi, haluat jutella ihmissuhteistasi, terveydellisistä tai taloudellisista ongelmistasi.

Keskusteluapu on maksutonta, ja meillä on vaitiolovelvollisuus.

Kirkon keskusteluapua

Oman seurakunnan työntekijöiden lisäksi valtakunnallinen Kirkon keskusteluapu on sinua varten, kun kaipaat henkistä tai hengellistä tukea. Päivystäjät ovat vaitiolovelvollisia koulutettuja vapaaehtoisia ja kirkon työntekijöitä.

Palveleva puhelin

Avoinna joka ilta klo 18 - 24.

Palveleva chat

Keskustelut ovat kahdenkeskisiä. Yhteydenottaja näkyy päivystäjälle nimettomänä.

Avaa chat

Keskusteluapua nuorille ja koululaisille

Ristiohjain Twitchissä tarjoaa paikan jutella pelaamisesta ja elämästä.
NettiSaapas kuuntelee nuorten mietteitä sosiaalisessa mediassa.

Ota yhteyttä!

Olen tavoitettavissa Sinua varten.
Ota rohkeasti yhteyttä!
Tulen mielelläni myös kotikäynnille!

T. diakoni Tuija Suominen

Perheasiain neuvottelukeskus

Vehmaalaisia palvelee myös Uudenkaupungin seurakunnan perheasiain neuvottelukeskusLinkki avautuu uudessa välilehdessä.
Neuvottelukeskuksen palvelut on tarkoitettu Uudessakaupungissa, Pyhärannassa, Vehmaalla, Taivassalossa ja Kustavissa asuville perheille. Perheneuvonta tarjoaa ammatillista keskusteluapua oman elämän, parisuhteen ja perhe-elämän taitekohdissa, vaikeuksissa ja kriisitilanteissa.

Perheasiain neuvottelukeskukseen olet tervetullut yksin tai yhdessä kumppanisi kanssa. Keskustelut ovat luottamuksellisia, ja palvelut ovat maksuttomia kaikille asiakkaillemme. Tapaamiset järjestyvät tarvittaessa etäyhteyksin, puhelimitse tai Teamsillä.

Uudenkaupungin seurakunnan
Perheasiain neuvottelukeskus

Koulukatu 6 A
2.kerros

Ajanvaraus:  maanantaista torstaihin, puhelimitse 02- 840 4540

Sururyhmä

Läheisen ihmisen kuolema on syvä ja voimakas kokemus. Suru nostaa pintaan monenlaisia tunteita ja herättää kysymyksiä. Haluamme tarjota sinulle mahdollisuuden käydä läpi suruun ja menetykseen liittyviä asioita sururyhmässä.

Sururyhmään kutsutaan erityisesti viime vuoden pyhäinpäivän jälkeen läheisensä menettäneitä vehmaalaisia. Mukaan voi tulla myös aikaisemmin menetyksen kokeneita surun ollessa yhä läsnä.

Ryhmässä keskustellaan yhdessä asioista, joita menetys ja kulunut suruaika on nostanut esiin. Jokaisella on ilmaisun vapaus ja myös tunteet ovat sallittuja ryhmässä. Kokemuksia jakamalla voimme olla auttamassa toinen toisiamme. Ryhmän toimintaan kuuluu ehdoton luottamuksellisuus.

Seuraavan sururyhmän alkamisesta tiedotetaan syksyllä 2023.