Koulun joulukirkko kuvattuna urkuparvelta alttaria kohti

Jumalanpalvelus

Kristillinen seurakunta on jumalanpalvelukseen kokoontuva yhteisö. Jumalanpalvelus koostuu Jumalan sanan lukemisesta ja siihen liittyvästä opetuksesta eli saarnasta, yhteisestä rukouksesta, ehtoollisen vietosta ja musiikista, jossa seurakunnan virsilaulu on keskeistä.

Vehmaan seurakunnassa vietetään jumalanpalvelusta joka sunnuntai ja pyhäpäivä. Jumalanpalvelukset järjestetään pääsääntöisesti Pyhän Margareetan kirkossa klo 10. Useimmiten jumalanpalvelus on messu eli ehtoollisjumalanpalvelus; noin kerran kuussa on sanajumalanpalvelus. Tarkemmat tiedot jumalanpalveluksista löytyvät tapahtumakalenterista.

Muutaman kerran vuodessa järjestetään erikoisjumalanpalveluksia, kuten hiljaisuuden messuja sekä kansanlaulukirkko elokuussa. Metsäkirkkoja järjestetään Rahkmalassa Tanhuantuvan maastossa kaksi kertaa vuodessa kesäkaudella sekä adventtiaikana.

Hartaushetkiä järjestetään lisäksi mm. Myllyjärven leirimajalla sekä Laittisten Kappelmäellä (juhannusviikolla). Margareeta-kodissa pyritään pitämään hartaushetki säännöllisesti joka toinen viikko.

Jumalanpalvelukseen ovat kaikenikäiset tervetulleita. Lapset ja perheet huomioidaan erityisesti perhekirkoissa, joita järjestetään 4-5 kertaa vuodessa. Kirkon takaosaan on varattu leluja, kirjoja ja piirustusvälineitä lapsia varten.

Jumalanpalveluksen toteuttamisessa on pappien ja kanttorien lisäksi mukana seurakuntalaisia, joiden panos on keskeinen. Seurakuntalaiset voivat toimia jumalanpalveluksessa mm. tekstinlukijoina sekä avustaa kolehdinkannossa, musiikin toteuttamisessa, kirkkokahvituksessa ja muissa käytännön tehtävissä.

Seurakunta voi osallistua jumalanpalvelukseen myös verkon välityksellä seuraamalla live-lähetystä Vehmaan seurakunnan Facebook-sivulla

Mua läsnäolostasi,
oi Jeesus, vakuuta,
niin tietä kulkeissani