Rinnakkain pikkukuvat, joissa tekstit

Nuorille Vehmaan seurakunnassa:

Rippikoulu 2023 - 2024

Rippikouluun ilmoittaudutaan lokakuun aikana. Täytä lomakkeen tiedot huolellisesti yhdessä huoltajasi kanssa. (Ilmoittautumislinkki avautuu 7.10.)

Jos et saa lomaketta lähetettyä, lähetä nuoren tiedot ja huoltajan yhteystiedot sähköpostilla tuija.k.suominen@evl.fi Tärkeintä on tulla ensitapaamiseen (nuori ja huoltaja(t) sunnuntaina 29.10.2023 klo 17 Vehmaan kirkkoon. Kirkkohetki ja rippikouluinfo kestävät yhteensä max kaksi tuntia.

VOIT ILMOITTAUTUA MYÖS RIPPIKOUKOULUN STARTISSA 29.10. klo 17 kirkossa  MIKÄLI ET OLE ILMOITTAUTUNUT AIEMMIN.

Isoskoulutus

Vehmaan seurakunnan järjestämä isoskoulutus alkaa syys-lokakuussa 2023. Jos olet kiinnostunut osallistumaan isoskoulutukseen, olethan yhteydessä diakoni Tuija Suomiseen.

Vuoden aikana isoskoulutettavat osallistuvat koulutuspäiviin sekä erilaisten tapahtumien järjestämiseen koulutuskalenterin mukaan.

Isoskoulutus antaa hyvät eväät ryhmänohjaajana toimimiseen rippikoulun isosena ja esimerkiksi lastenleireillä. Koulutuksessa opitaan niin ilmaisu-, vuorovaikutus- ja ihmissuhdetaitoja kuin iltaohjelmien ja hartauksien pitämistä, kristinuskon perustietoja ja Raamatun käyttöä. Isoskoulutuksessa opit käyttämään omia vahvuuksiasi - jokaisen lahjoja tarvitaan!

Nuorten vaikuttajaryhmä

Vehmaan seurakunnassa on keväällä 2022 alkanut nuorten vaikuttajaryhmän toiminta. Nuorten vaikuttajaryhmä Vaikkis edustaa paikkakunnan nuoria seurakunnan päätöksenteossa. Lisäksi tarkoituksena on tiedottaa nuoria seurakunnan päätöksenteosta ja edistää nuorten ja päättäjien välistä vuorovaikutusta.

Vehmaan seurakunta tarjoaa kolmelle nuorelle kesätöitä hautausmaalla.

Työ on puutarhatyötä; nurmikon leikkausta, kukkien istutusta ja kastelua sekä kitkentää.

Työjaksot:

10.6.-21.6.2024

24.6.-5.7.2024

8.7.-19.7.2024

Työaika: 6 h / pv

Palkkaus: 8,00 eur/h

Pyydämme toimittamaan hakemukset 20.3.2024 mennessä sähköpostilla riitta.luotonen@evl.fi tai kirkkoherraviraston osoitteeseen Kirkonkyläntie 220, 23210 Vehmaa. Lisätietoja tarvittaessa P. 0440 332 188 / talouspäällikkö.

Valinnoista ilmoitamme s-postilla viimeistään 31.3.2024.

Rippikoululaiset iltahartaudessa rippileirillä kesällä 2019.

Partio

Vehmaan seurakunta toimii partiolippukunta Vehmaan Lustasten taustayhteisönä. Seurakunta antaa partiolle tilat toimintaa varten (Kalliopohja, Myllyjärven leirimaja) sekä tukee toimintaa budjettivaroin. Lisäksi partiolle kerätään kolehti vuosittain pyhäinpäivänä ja metsäkirkossa joulun aikaan.