Lapsille ja lapsiperheille

Iltaperhekahvila

Vehmaan seurakunnan ja MLL Vehmaan yhdistyksen iltaperhekahvila tarjoaa lapsille leikkiseuraa ja vanhemmille vertaistukea Vinkkilän seurakuntatalolla maanantaisin klo 17-19.

Iltaperhekahvilassa perheet tutustuvat paikkakunnan muihin, samassa elämäntilanteessa oleviin vanhempiin ja lapset saavat ikäistään seuraa. Iltaperhekahvilassa jutellaan ja kahvitellaan sekä leikitään ja touhutaan lasten kanssa. Välillä ohjelmassa on myös ohjattua toimintaa, kuten askartelua, lauluhetkiä tai alustettua keskustelua. Mukana iltaperhekahvilassa seurakunnan työntekijä ja/tai MLL:n vapaaehtoiset.

Tarjolla myös iltapalaa, 3 €/perhe.

Perhekirkot

Perhekirkoissa muutaman kerran vuodessa lapset ja perheet saavat mahdollisuuden hiljentymiseen omalla tavallaan. Perhekirkot ovat jumalanpalveluksia, jossa lapset ja perheet huomioidaan niin tilaisuuden kestossa kuin ohjelmassa

Usein perhekirkossa on mukana esiintymässä päiväkerholaiset tai seurakunnan lapsikuoro Margareetan Mukulat. Tavallisesti perhekirkko järjestetään ainakin kynttilänpäivänä helmikuun alussa, pääsiäisen tienoilla sekä mikkelinpäivä syys-lokakuun taitteessa.

Lapset ovat tervetulloita kirkkoon myös ihan jokaisena sunnuntaina ja pyhäpäivänä. Kirkon perällä on varattuna leluja, kirjoja ja piirustusvälineitä lapsia varten.

Lapsikuoro Margareetan Mukulat

Lapsikuoro Margareetan Mukulat kokoontuu tiistaisin klo 17-17.45 Vinkkilän seurakuntatalolla. Kuoroa johtaa kanttori, musiikinopettaja Hanna Pishro.

Apua ja tukea lapsiperheille

Vehmaan seurakunnan diakoniatyön antama tuki on tarkoitettu myös lapsiperheille. Voit kääntyä diakoni Tuijan puoleen, mikäli tarvitset apua ja tukea taloudellisissa, henkisissä tai hengellisissä kysymyksissä. Diakoni on tavattavissa seurakuntatalolla vastaanottoaikana tiistaisin klo 9-10, p. 0440 332 515

Vehmaalaisia palvelee myös Uudenkaupungin seurakunnan perheasiain neuvottelukeskus. Neuvottelukeskuksen palvelut on tarkoitettu Uudessakaupungissa, Pyhärannassa, Vehmaalla, Taivassalossa ja Kustavissa asuville perheille. Perheneuvonta tarjoaa ammatillista keskusteluapua oman elämän, parisuhteen ja perhe-elämän taitekohdissa, vaikeuksissa ja kriisitilanteissa.

Perheasiain neuvottelukeskukseen olet tervetullut yksin tai yhdessä kumppanisi kanssa. Keskustelut ovat luottamuksellisia, ja palvelut ovat maksuttomia kaikille asiakkaillemme. Tapaamiset järjestyvät tarvittaessa etäyhteyksin, puhelimitse tai Teamsillä.

Uudenkaupungin seurakunnan
Perheasiain neuvottelukeskus

Koulukatu 6 A
2.kerros

Ajanvaraus:  maanantaista torstaihin, puhelimitse 02- 840 4540

Margareetan Mukulat

Hei, laulamisesta ja soittamisesta innostunut koululainen, tyttö ja poika!

Vehmaan seurakunnan lapsikuoro Margareetan Mukulat harjoittelee tiistaisin klo 17 – 17.45 Vinkkilän seurakuntatalolla. Tule mukaan!